Klantenservice

Klachten

Ik ben niet tevreden met mijn bestelling. wat nu?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.  Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail of het contactformulier aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:

Gallery Color
Rombout Hogerbeetsstraat 136-hs
1052 XM Amsterdam
Nederland

071 - 8200250
info@gallerycolor.nl

       
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Gallery Color bij is  aangesloten.  Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

“De Europese Commissie biedt een platform vooronline geschillenbeslechting aan voor consumenten, die u kunt vinden op http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Wij nemen vrijwillig/verplicht deel aan een geschillenbeslechtingsprocedure.”

Herroepingsrecht

Mag ik zonder opgaaf van redenen mijn bestelling retourneren?

Helaas kan dit niet zo maar voor alles. De Algemene voorwaarden (en de Wet) zegt het volgende: "De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten."

Hier is echter een uitzondering op. Namelijk Artikel 10 punt 6 van de Algemene voorwaarden: Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Dit wil zeggen dat alle producten die wij op maat voor u maken dus niet geretourneerd kunnen worden.

Aanleverspecificaties

Wat zijn de aanleverspecificaties?

Via onze website kunt u de bestandsformaten JPG (jpg, jpeg) en TIFF (tif, tiff) uploaden tijdens het bestelproces. Het standaardformaat van de meeste digitale camera's is het JPG-formaat. U kunt tijdens het bestelproces de foto bijsnijden tot het juiste formaat. U kunt het beste uw foto aanleveren in het Adobe RGB 1998 kleurprofiel. Hier zit namelijk de meeste kleurinformatie in. De maximale grootte dat je via de website kunt uploaden is 200 MB. Let er op dat dit wat langer kan duren. Dit is afhankelijk van uw uw uploadsnelheid. Is je bestand groter? Dan kunt u het bestand versturen via "wetransfer.com".

Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Hebben jullie ook een snijmarge?

Ja, wij hanteren een snijmarge van 2mm rondom het beeld. Zorg er dus voor dat er geen belangrijke dingen zoals tekst te dicht op de rand van de foto staat.

Bestelproces

Hoe bestel ik een foto?

We hebben het bestelproces stap voor stap voor u uitgestippeld om de pagina Besteluitleg

Ik krijg de melding dat de resolutie te laag is. Wat nu?

De foto die u wilt bestellen heeft waarschijnlijk niet de minimale kwaliteitseisen die wij aan een foto stellen. u kunt altijd even contact met ons opnemen zodat wij kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.

Het formaat wat ik wil bestellen is grijs en kan ik niet aanklikken. Wat nu?

De foto heeft te lage resolutie om hem groter te bestellen. kies een kleiner formaat of u kunt even contact met ons opnemen zodat wij kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.

Hoe kan ik betalen?

Zie hiervoor de pagina betaalmethoden.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle op de website genoemde prijzen zijn inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten.

Kan ik afwijkende formaten bestellen?

Jazeker, Bij de meeste producten kunt u na het uploaden van de foto online het tabblad maatwerk aanklikken. Hier kunt u op de millimeter nauwkeurig u wensen opgeven. Mocht het tabblad maatwerk niet zichtbaar zijn, dan kunt u contact met ons opnemen om uw wensen kenbaar te maken. Wij kunnen u dan een offerte op maat aanbieden.

 

Verzending / Levering

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling geleverd wordt?

Over het algemeen word je bestelling binnen 7 tot 10 werkdagen verstuurd. Heeft u een afwijkend product of een zeer grote bestelling geplaatst, dan zullen we u persoonlijk kenbaar maken wat de levertijd is.

Kan ik een ander afleveradres opgeven dan het factuuradres?

Ja, u kunt bij het afrekenen een ander afleveradres opgegeven. Probeer zoveel mogelijk een adres op te geven waar iemand aanwezig is. Bijvoorbeeld op uw werk als u overdag niet thuis bent.

Met welke vervoerder verzenden jullie?

Standaard versturen wij met de vervoerder Packs. Voor overmaatste bestellingen kunnen wij ervoor kiezen om een andere vervoerder te selecteren.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Ja, u kunt uw bestelling ophalen. U kunt bij het afrekenen kiezen om uw bestelling af te halen. U krijgt bericht als uw bestelling klaar staat in ons lab in Noordwijk.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor losse afdrukken zijn € 6,95
De verzendkosten voor de overige producten zijn € 12,95

Heeft u een combinatie van beide, dan zal het tarief van € 12,95 gehanteerd worden.

Mijn foto is beschadigd. wat moet ik doen?

Controleer bij levering van de bestelling altijd goed de verpakking. Mocht deze al baschadiging vertonen, meld dit dan aan de vervoerder. Deze is verplicht hier een notitie van te maken.
Indien mogelijk vragen we u een foto te maken van zowel de verpakking als van het beschadigde product. Neem verder contact met ons op en dan zorgen wij voor een vervangend product.

Ophangen

Hoe moet ik het werk ophangen?
Alle foto's achter plexiglas, op dibond, op forex en in (bak)lijst zijn voorzien van een praktisch ophangframe aan de achterzijde. Het enige wat u hoeft te doen is 1 of 2 schroeven in de muur te draaien en het werk op te hangen.

Worden er gaten geboord in mijn foto?

Nee, het ophangprofiel is een blinde ophanging die niet te zien is aan de voorkant.

Zit het ophangsysteem bij de prijs inbegrepen?

Ja, de prijs is inclusief het ophangframe. Dus geen verrassing achteraf.

Kan ik ook een foto zonder ophangprofiel bestellen?

Ja dat is mogelijk, alleen niet via de website. Neem contact met ons op voor de verschillende mogelijkheden.

Direct print vs. Fine art

Wat is het verschil met direct print?

Met direct print wordt het plexiglas, dibond of forex direct beprint met een inktjet printer. Wij maken eerst een echte fotoafdruk die verlijmd wordt achter het plexiglas of geplakt wordt op dibond of forex. De kwaliteit van een echte fotoafdruk is vele malen hoger dan die van direct print.

Waarom zijn jullie duurder dan bijvoorbeeld de Hema?

Wij leveren fotoproducten de met de hand worden gemaakt en dus arbeidsintensief zijn. Daarnaast gebruiken wij alleen de allerbeste materialen voor onze producten. Hierdoor betaalt u misschien wat meer, maar is de kwaliteit vele malen hoger.